Saturday, October 16, 2010

hidayah

Assalamualaikum w.b.t.

Alhamdulillah, ade 2 orang tuitionmates aku da pkai tdung ! Cewah, bunyik nye cm dorang bru masuk islam je. heishh. Yang penting , aku rasa lege sgt bile tgok dorang da pakai tdung. Tenang je ati. Skg ni pon salah sorang dpd dorang tu dah pandai pakai baju kurung. Dulu, sekali pun ta penah. Yang die kenal hanyalah jeans dan baju ketats,. huhu. Memang kite tak leh nak nilai niat sebna dorang tetibe je paakai tdung, tapi jelasnya, mereka cuba utk berubah. mungkin faktor kawan, faktor nak exam, faktor agama and lain-lain. Ape-ape pun, kite hanya mampu berdoa dorang ni akan terus menunaikan kewajipan sbg seorang muslimah yg bukan hanya islam pada IC, tapi juga dalam diri dan jiwa masing-masing.

N now, aku m'harapkan my ex-classmate tym skola rendah dulu pun pakai tudung. Memang die sangat cantik, esp rambut .hu2. tapi bagi aku,kecantikan tu tak bermakna dan tak BERNILAI kalau kita dedahkan kepada org yang TAK SEPATUTNYA. kcantikan tu pinjaman, tiba masanya kena pulangkan balik. kalau nak jadi cantik, jadilah cantik yang benar-benar cantik di sisi ALLAH, bukan di sisi manusia. Jangan up-to-date pada pandangan manusia je,tp mesti up-to-date pada pandangan ALLAH. Aku sentiasa mendoakan agar nur n hidayah akan terpancar di hati dia 1 hari nanti utk memakai tdung, amiiiin!

p/s : waktu sejarah tadi sunyi je. Tak havoc sgt cam dulu. Maybe sebab tension nak spm kot,. huh, chill la . exam exam jugak, tapi takya la muke masam2. okie? taA..

wassalam.

No comments:

Post a Comment

Komeng jangan tak komeng. :)