Thursday, August 25, 2011

Ramadhan di MSU Part 2.

Assalamualaikum. Salam Ramadan. Hari ni hari Jumaat 26 Ogos 2011 5.31 a.m. Hari ni hari terakhir ramadan di Shah Alam. Lepas ni dah takde lagi Ramadan kat shah alam.hehe. Well, semalam hari yang wonderful cuz aku and housemates spend time together. Mostly dengan memenuhkan perut dengan makanan. Mulamula gi bazar,then buka kat restoran Erasa, lepas tu ajak gi KFC beli ayam goreng and krushers(betul ke aku eja tu,main minum je.haha) flavour mocha, yang oreo tu dah pernah rasa so nak try mocha plak,sedap! KFC tu take awayy je makan kat rumah sambil dengar lagu raya lagu sudirman balik kampung lagu DJ Dave laa dan macammacam lagi.

Petang ni aku balik rumah! Patutnya semalam lagi dah boleh balik cuz kelas habis kul 1. Tapi biarlah aku habiskan saat-saat akhir ramadan ni dengan housemate. I'm soo happy. glad to have them as my housemates. hehe. xD and pagi ni kitorang dah plan nak pegi PKNS kat Seksyen 14,nak shopping barang raya.Oh ye,aku baru dapat kad Affin Bank,pasni dah boleh withdraw duit thru atm machine and elaun MARA masuk kat dalam Affin Bank ni.Haha. Nak taknak aku tak boleh boros. Elaun ni untuk 6bulan, 3bulan dah lepas, so tinggal 3 bulan. Kesimpulannya, RM2580 untuk next 3 bulan?haha. Tapi next elaun dapat bulan 2 rasanya.Kena pandai-pandai laaa saving2. Tolonglah jangan boros dr. afifah ,tolonglah. :P

Malam tadi aku and Yana pegi public bank dekat dengan hostel. Tiba-tiba die cite pasal pakcik yang jual kerepek kat tepi bank tu.Dia cam sedih sebab die bayangkan kalau atuk die berada di tempat pakcik tu. Lepas tu tibetibe aku jadi macam, speechless. tibetibe aku teringat kat arwah atuk. dah lah beberapa hari nak dekat raya. Arwah meninggal taun lepas, sebab kanser stage 4. Aku sedih bile ingat balik saat tu. Aku taknak ingat peristiwa tu,tapi bila Yana sebut pasal atuk dia, aku teringat arwah atuk. Aku tunggu kat luar bank,aku rasa cam nak nangis pun ada time tu tapi tahan la,malu je nangis kat situ. haha. tapi, memang sedih la. lepas tu pagi ni aku baca entry belog yang lepas pasal arwah atuk,aaaaa sedih sangat! 

Dahlah, benda yang dah lepas jangan diungkit, lets bygone be bygone. semua dah tertulis di suratan takdir.InsyaALLAH aku redha dengan pemergian arwah. Semoga arwah tergolong dalam golongan orang solihin dan muttaqin. Amiin. :')

Redha dengan ketentuan Ilahi,
Dr. 'Afifah

No comments:

Post a Comment

Komeng jangan tak komeng. :)