Friday, September 11, 2009

Memburu Lailatul Qadr.

MaLaM lailatul qadar.
atau LaiLatul QadaR je?
malam and Lail r the same things.
rite?
Malam lailatul qadar,eh sala plak,lailatul qadar ada banyak secret yg tersimpan.tak semua orang bole experiencing malam special tu.setakat ni ta penah lagi.but for future,insyaALLAH kalau penjang umo.macamana ekk rase ny..t'ingin nak tau.
Pada malam itu, ribuan malaikat bersiap sedia menunggu untuk mengangkat ibadat hamba Allah yang beribadat dengan penuh keimanan dan ketakwaan, dari alam dunia ke langit.

Malaikat Jibril bersama malaikat lain turun ke bumi untuk mendoakan setiap manusia yang beribadat, berzikir dan berdoa kepada Allah SWT pada malam itu dan Allah menyatakan kepada malaikat bahawa doa yang dipohon kepada-Nya ketika itu akan dimakbulkan.

Lebih istimewa adalah ibadat seorang hamba Allah pada malam itu digandakan sehingga menyamai nilai ibadat yang dilakukan selama 1,000 bulan atau selama 83 tahun empat bulan seperti firman-Nya:
Malam lailatul qadar lebih baik daripada seribu bulan,” (al-Qadr, ayat ketiga).
And,malam itu jugak,ALLAH memberi nilai keampunan yg paling tinggi kepada hamba yang beribadah.
Barang siapa menunaikan ibadat pada malam al-Qadr dengan penuh keimanan dan pengharapan, Allah akan mengampunkan segala dosa yang sudah dilakukannya.” (Riwayat al-Bukhari dan Muslim).
As every muslims know,it's not easy to get a forgiveness from GOD afterall we'd done.kita ni dah la banyak buat dosa,melanggar perintah ALLAH.how can Allah bagi keampunan kepada orang yg hina macam kita ni?
so,lailatul qadr yang istimewa ni lah masa nya untuk kita mencari keredhaan dan keampunan ALLAH S.W.T..begitulah istimewa nya lailatul qadr,malam yang berlaku 365 hari sekali.
Jika kita kita beribadat terus-terusan pada 10 malam terakhir Ramadan, maka kita pasti akan beribadat pada malam lailatul qadar malah kita tidak akan rugi apa-apapun jika beribadat pada malam selain malam itu.
Ramadan tetap ramadan.tak kira bila,pahala ibadah dan kebaikan tetap dilipatgandakan.ramai yg pertikai kan when is lailatul qadr happen.pertingkatkan ibadah 10 malam t'akhir.insyaALLAH.salah satu malam tu,ade yg 'terkena'.
sekian WASSALAM.

No comments:

Post a Comment

Komeng jangan tak komeng. :)