Sunday, December 27, 2009

Kepada Umt Muhammad S.A.W

bca skiranya anda mngaggap diri anda beragama islam!

sebelum kamu baca,saya berjanji untuk menyampaikan mesej ini kepda kawan-kawan saya yang lain dalam lingkungan tiga hari selepas habis membaca surat ini.

wahai manusia,adakah iman kamu kuat atau lemah. adakah kamu berani untuk melawan DAJJAL.iman kamu hendaklah kuat dan hendaklah kamu jangan memikirkan kamu kuat.surat-surat berantai,mesej palsu,mesej nasib adalah semua tidak bagus.mempercayai nasib adalah fasik.hendaklah kamu membaca surah al-kahfi setiap masa yang lapang.

dajjal akan keluar apabila MasjidilAqsa tidak berazan selama 5 atau 7 hari. kemungkinan pada 21/12/2012. ramai orang fikir itu tarikh kiamat. TIDAK!!!! Nabi Isa tidak turun utuk berdakwah lagi selama 7 tahun!! dajjal ada 30. semuanya akan insaf sebelum mati. dikatakan dajjal benar akanberkuasa selama 44 hari atau tahun. jangan takut... dajjal tidak boleh masuk baitul maqdis,mekah dan madinah.ya'juj dan makjuj tidak muncul lagi. kaum yang telah dkepung dan diperangkap oleh raja zulqarnain dan kaumnya serta membina dinding tinggi yang diperbuat daripada besi dan tembaga. haiwan yang aneh,ad-dabbah,tidak keluar lagi.haiwan sepanjang 60 hasta ini membawa tongkat Nabi Musa dan cincin Nabi Sulaiman. matahari masih tidak terbit dari tempat terbenamnya bermakna pintu taubat masih terbuka.kekurangan gempa bumi dan gunug berapi mengakibatkan tekanan pada bumi lalu mereka bencana terbesar di dunia. laut akan kering dan menjadi gurun.

neraka jahannam akan terbuka pintunya. kiamat akan berlaku apabila tiada orang menyebut nama ALLAH.sebarkan kepada orang lain terutamanya umat islam. sesunguhnya kiamat adalah jari hantu dan kelahiran Rasul Allah SAW adalah jari telunjuk.betapa dekatnya kiamat itu.sebarkan lah kerana kamu telah berjanji di awal surat ini. jika kamu tidak menghantar surat ini seperti janji yang kamu telah kotakan. sesungguhnya orang yang mungkir janji dia adalah munafik. dan orang munafik dimurkai ALLA H!!!!!!

****************************************************************
Malam Pertama Kita

Satu hal sebagai bahan renungan Kita...Tuk merenungkan indahnya malam pertama
Tapi bukan malam penuh kenikmatan duniawi semata
Bukan malam pertama masuk ke peraduan Adam Dan Hawa.
Justeru malam pertama perkawinan kita dengan Sang Maut
Sebuah malam yang meninggalkan isak tangis sanak saudaraHari itu...
mempelai sangat dimanjakanMandipun...harus dimandikanSeluruh badan Kita terbuka....
Tak ada sehelai benangpun menutupinya. .
Tak ada sedikitpun rasa malu...
Seluruh badan digosok dan dibersihkanKotoran dari lubang hidung dan anus dikeluarkan
Bahkan lubang-lubang itupun ditutupi kapas putih...Itulah sosok Kita....Itulah jasad Kita waktu itu
Setelah dimandikan.. ,Kitapun dipakaikan gaun cantik berwarna putihKain itu ...jarang orang memakainya..Karena sangat terkenal bernama KafanWangian ditaburkan kebaju Kita...Bahagian kepala.., badan. .., dan kaki diikatkanTataplah.... tataplah. ..itulah wajah Kita.Keranda pelaminan... langsung disiapkan.Pengantin bersanding sendirian...Mempelai diarak keliling kampung yang dihadiri tetangga.Menuju istana keabadian sebagai simbol asal usul.Kita diiringi langkah longlai seluruh keluarga.Serta rasa haru para handai taulan.Gamelan syahdu bersyairkan adzan dan kalimah Dzikir.Akad nikahnya bacaan talkin....Berwalikan liang lahat..Saksi-saksinya nisan-nisan. . yang telah tiba duluan.Siraman air mawar.. pengantar akhir kerinduan.Dan akhirnya.... tiba masa pengantin..Menunggu dan ditinggal sendirian,Tuk mempertanggungjawab kan seluruh langkah kehidupan.Malam pertama yang indah atau meresahkan..Ditemani rayap-rayap dan cacing tanahDi kamar bertilamkan tanah..Dan ketika 7 langkah telah pergi.....Sang Malaikat lalu bertanya.Kita tak tahu apakah akan memperoleh Nikmat Kubur...Ataukah Kita akan memperoleh Siksa Kubur.....Kita tak tahu...Dan tak seorangpun yang tahu....Saya hampir membuang email ini namun saya telah diberi kesabaran untukmembacanya terus hingga ke akhir.
Mengapa mudah sekali membuang email agama tetapi bangga mem "forward"kan email yang tak senonoh? Astaghfirullah. ..Marilah membuat keseimbangan dalam kehidupan kita, sebelum kita menuju ke
''Malam Pertama Kita''

****************************************************************
Aku ada pasangan hidup sendiri....
Bila seronok, aku cari....pasanganku

Bila sedih, aku cari....Mak
Bila berjaya, aku ceritakan pada....pasanganku
Bila gagal, aku ceritakan pada....Mak
Bila bahagia, aku peluk erat....pasanganku
Bila berduka, aku peluk erat....Emakku
Bila nak bercuti, aku bawa....pasanganku
Bila sibuk, aku hantar anak ke rumah....Mak
Bila sambut valentine.. Aku bagi hadiah pada pasanganku
Bila sambut hari ibu...aku cuma dapat ucapkan "Selamat Hari Ibu"
Selalu.. aku ingat pasanganku

Selalu.. Mak ingat kat aku
Bila-bila... aku akan talipon pasanganku
Entah bila... aku nak talipon Mak
Selalu...aku belikan hadiah untuk pasanganku
Entah bila... aku nak belikan hadiah untuk Emak

Ku harap,aku takkan jadi seperti diatas..inshaALLAH..
Renungkan:"Kalau kau sudah habis belajar dan berkerja...bolehkah kau kirim wang untuk Mak?Mak bukan nak banyak... lima puluh ringgit sebulan pun cukuplah".Berderai air mata jika kita mendengarnya........Tapi kalau Mak sudah tiada..........

MAKKKKK...RINDU MAK.... RINDU SANGAT....

Berapa ramai yang sanggup menyuapkan ibunya....berapa ramai yang sanggup mencuci muntah ibunya.....berapa ramai yang sanggup mengantikan lampin ibunya.....berapa ramai yang sanggup membersihkan najis ibunya.......berapa ramai yang sanggup membuang ulat dan membersihkan luka kudis ibunya....berapa ramai yang sanggup berhenti kerja untuk menjaga ibunya.....
Dan akhir sekali berapa ramai yang sembahyangkan JENAZAH ibunya......

Dapatkah kita bayangkan,sedang ibu/mama/mak/ummi kita tidur,kita dapati beliau sudah tidak bernyawa lagi.sudahkah kita mohon ampun dr beliau?Sudahkah kita menunaikan harapan beliau utk melihat kita berjaya dimana jua kita berada?Dan yang paling penting,sudahkah kita bersedia untuk menerima kematian beliau..?

No comments:

Post a Comment

Komeng jangan tak komeng. :)