Sunday, September 26, 2010

LIFE'S NOT THAT EASY.

Assalamualaikum w.b.t.

Seriously tak sangka, unbelievable. Luaran nampak okey, gembira, bahagia, tapi di sebalik senyuman yang terukir itu, tersembunyi sesuatu kisah yang sungguh sedih dan melukakan. Itulah yang berlaku kepada beberapa orang yang aku sayang. Baru tau tadi. Memang terkejut gile lahh. Tak sangka selama ni mereka menderita. I don't know. If only I know sejak dahulu kala lagi.. Tapi, things will just be the same. Kalau tahu awal or lambat pun, it won't change anything.

Hidup ini tak semudah menyebut perkataan 'hidup'. Hidup holds a lots of meanings and memories.Dah 17 tahun aku hidup, pelbagai ragam hidup telah aku temui. Dan semua tu telah banyak mematangkan diri ini. Tak mungkin kita akan selamanya bahagia. Kalau kita tak pernah rasa penderitaan, maka kita takkan mengenali apa itu bahagia. AKu bersyukur dengan kehidupanku sekarang. Suasana Islam yang sebenar-benarnya. Mengikut undang-undang Islam yang dituntut. Suasana di sekolah SHAMS juga sedikit-sebanyak telah merubah diriku menjadi seorang manusia. Bukan semua orang berjaya menjadi 'manusia'. Di luar sana masih ada manusia yang bertopengkan syaitan dan binatang. Tak terbayang dek akalku apabila mengenangkan apa yang akan terjadi sekiranya aku 'membesar' sebagai remaja di sekolah bukan AGAMA. Huhh, I couldn't imagine that.

Jumaat malam sabtu lepas ada jamuan penghargaan naqib naqibah. Syukran jazilan kepada pihak sekolah yang telah bersusah-payah mengadakan majlis ini. Cakap tentang naqib naqibah ni, aku terfikir. Apa sumbangan aku sepanjang jadi naqibah ni? Tarbiyah orang je? Huh. Tak lah, aku rasa thru dis jawatan, aku boleh mendakwahkan orang lain dan diri sendiri. Pernah sekali aku hampir menitiskan air mata, pabila menerangkan kepada ahli usrah tentang solat, ibadah yang paling penting dalam hidup. Memang menggerunkan untuk bercerita tentang SOLAT kepada orang lain, sedangkan ibadah SOLAT kita sendiri is not too perfect. Tapi at least ,dapatlah jadi peringatan dan tarbiah pada diri sendiri , selain kepada ahli usrah yang lain. Anyway, rasa terkilan juga la, ada nuqaba' naqibah yang merupakan harapan ustaz ustazah telah mengkhianati amanah yang telah diberikan. Itu merupakan 1 cabaran yang besar wat ustaz ustazah SHAMS. Semoga kita semua sentiasa mendapat hidayah dan petunjuk dari ALLAH S.W.T. dalam apa-apa yang kita lakukan. InsyaAllah.

p/s: Terkejut dan kecewa bila dapat tau pengkhianat sekolah terdiri dari kalangan pemimpin yang telah diberi kepercayaan 100% oleh guru-guru dan pihak pentadbir.Lega bila pihak sekolah telah ambil tindakan setimpal.

No comments:

Post a Comment

Komeng jangan tak komeng. :)