Tuesday, December 21, 2010

Oh Tidak!

Assalamualaikum.
Hari ini saya pergi 1 tempat. Hehe. Di situ saya jumpa BFF saya.
Kami berborak-borak mengenai isu semasa.
I mean, isu semasa adik sedare die.
Semalam saya jadi chaperone.
First time, and saya rasa berdosa sangat kerana tak mampu nak mencegahnya.
TAK MAMPU sangat-sangat.
Yang saya terkilan, lelaki tersebut telah memegang tangan perempuan itu!
YA ALLAH, berikan mereka petunjuk dan hidayahMu.

إِنَّكَ لَا تَهْدِي مَنْ أَحْبَبْتَ وَلَكِنَّ اللَّهَ يَهْدِي مَن يَشَاءُ وَهُوَ أَعْلَمُ بِالْمُهْتَدِينَ


Sesungguhnya engkau (wahai Muhammad) tidak berkuasa memberi hidayah petunjuk kepada sesiapa yang engkau kasihi (supaya ia menerima Islam), tetapi Allah jualah yang berkuasa memberi hidayah petunjuk kepada sesiapa yang dikehendakiNya (menurut undang-undang peraturanNya); dan Dia lah jua yang lebih mengetahui akan orang-orang yang (ada persediaan untuk) mendapat hidayah petunjuk (kepada memeluk Islam).

(Surah al-Qasas ayat 56)

Aku kecewa jugak. Lelaki tu pelajar. And seorang naqib. Muka baik. Walaupun kita shouldn't judge a book by its cover, tapi aku memang tak boleh la bila jumpa budak muka baik, mesti aku dah copp dia baik. So ,once dia buat things yang luar jangkaan, i was just couldn't accept it.

Nauzubillahiminzalik. Moga dijauhkan mina zunub wa ma'asi. :)

Lurvians.


No comments:

Post a Comment

Komeng jangan tak komeng. :)