Saturday, December 18, 2010

exam oh exam

SPM dah lepas. Trial SPM dah berlalu. Sumatif 1 dah xkan kuhadapi lagi. Sepanjang aku bergelar pelajar Form 5, aku rasa cam takde lah study gila-gila sangat. Sempoi je tapi still have to focus. Perkembangan result pekse sepanjang tahun ni nampak cam ok. Nampak jea. Tapi hakikatnya ,walau sebaik mana result aku, aku masih risau dengan result pekse sebenar yang lagi penting iaitu SPM.

Formatif 1 - 8A
Sumatif 1 - 6A
Formatif 2- 8A

Yang paling best,result trial yang aku anggap susah , tapi result aku sungguh mengejutkan. What a big surprise.

BM. Selalunya BM aku takde problem sangat. Cuma time formatif 2, itulah kali pertama dapat B. Bukan B+ tapi B. Aduh. Memang susah gile soalan tu. Cikgu Fatimah, my lovely cikgu yang sentiasa berusaha mengajar apa yang betul2 penting in spm nanti. Beliau selalu bagi peringatan ,jangan buat tu jangan buat ni. And she's really funny, especially bile die jerit nama KT(Ketua tingkatan kami) dengan penuh semangat iaitu "MAEELLLLLLLLL!!!!". Mael ni genius woo. Physically je macam tu. :) Alhamdulillah, time trial i got A. Lepas tu cigu tambah 3 markah free, dapat la A+. Terima kasih cikgu Fatimah~

BI. Last year, memang jarang dapat A. I mean,susah la dapat A. Alhamdulillah, this year, I'd improved a lots. Zillion of thanks to my sporting and kind teacher, tcer Pu. Beliau sangat gigih. Lebih gigih daripada saya. Heheh. Trial aritu I got A- ,lagi 1 markah je nak A. bUT it's okay what. Tak raamai dapat A. The highest pun 83. Aku yakin, SPM sebenar nanti, ramai yang akan dapat A+ sebab kami dah dibalun dengan latihan-latihan yang sungguh amat banyak. Really, tak tipu. Memang tak larat. Tapi still boleh survive. Huh.

MT and +MT. Pun no prob since last year lagi. Guess what, last year pernah dapat C+ math mode. Yang kelakanya time tu jugak +math aku A+. Mane tak peliknye tu. Jauh bezanya tu. Tapi that was just a careless mistake. Trial SPM punye result tak pelik, cuz i got A+ for MT and A- for +math. Add math paper 1 really2 freaked me out. Rasa-rasanya question n9 memang susah ,i think it was second paling susah after SBP. Bile aku wat Kelantan trial, dapat lak A+. Memang geram~ Tapi alhamdulillah, dapat jugak A-. Berbaloi laa jugak.

PQS and PSI. Know what, during trial exam ,PSI and PQS diletakkan dalam hari yang sama! Mana tak tension. Dah la banyak kena hafal. Soalan spot pun takde. Memang terkontang-kanting. Nasib baik sehari sebelumm tu ade gap 1 day. Bole la study walaupun tak holistik. Alhamdulillah PQS dapat A,PSI dapat A+.

Sejarah. Haha,sejarah ni bagi aku kemuncak bagi segala subjek cuz ta ramai minat sejarah and banyak facts to be memorized. Paper 1 sej memang susah and aku menangis bila habes paper 1. Bukan pe, aku n BFFs ku pegi check kat buku text jawapan2 nye. N lebih daripada 10 SALAH. Memang rasa kecewa and down sangat time tu. Paper 2 aku berazam nak wat betul2. Akhirnya dapat jugak A sebab paper 2 aku 95% ! Could u imagine that? Tak penah dapat 95% paper 2 before nih. Ini berita baik! heheeh.

BAT. First time dalam hidupku BAHASA ARAB TINGGI dapat A-. Arab is a tough subject cuz u've to karang essay arab, study nahu, balaghah, sorof, mufradat,etc. Last year ,memanjang dapat C+, tak C+ pun dapat C.Aduhh. Pening2. Tapi makin lama makin okay la. Mungkin sebab tusyen dengan ustazah Zaharah kut. Syukran ustaazah! dan tak lupa jugak ustaz zaini yang suka menerangkan kepada pelajarnya if ade yg xfaham even though tanye beribu2 kali. (Tipu la tu. tak sampai seratus pun.)

Lagi ape yee..Hah, subjek scie. Bio, Chem and phys. Thank GOD sebab Bio ku dapat A- atas pertolongan paper 1 and 3. And atas pertolongan ALLAH juga! heheh. Chem dapat B+ ,Phys dapat B. Phys improved la dari C+ kepada B. TQ tcer Azlin banyak bagi semangat. Love u selaloo. :D Tcer Zabedah and tcer Normah jugak! ^_^

Itu saja. k g2g. daA~ WSALAM.

lurvians.

No comments:

Post a Comment

Komeng jangan tak komeng. :)