Thursday, March 28, 2013

My Dear Diary

Assalamualaikum.

20/3/2013

Hari ni department physiology macam baik pulak. Tak tahulah kenapa. Dorang tak kedekut dengan senyuman hari ni. Suka sangat! Hehe. Oh tadi prof sudha, associate dean IMS lau tak silap, tak sure sebab tak baru lagi kan kat sini, dia turun tadi, masa lecture physiology. Beliau merupakan insan yang ditakuti dan disegani di sini. Beliau ni, sangat strict dan penuh disiplin.

Beliau jugak ada berpesan, suruh study betul-betul. Previous batch yang baru habis pro exam hari tu, daripada 39 orang, ada dalam 10 orang distinction. Dorang sikit je, sebab dorang dak a-level JPA. Kitorang yang student MARA ni ada 72 orang. Meamng ramai la, and aku tak suka sangat ramai-ramai ni sebenarnya. As for me, quality is better than quantity. Prof Sudha pulak expect kitoang untuk pecahkan record dak JPA tu. InsyaAllah lah, we are going to try our best. Sakit macamana pun course medic ni, aku percaya Allah sentiasa ada, Allah sentiasa tolong aku sepanjang aku berada dalam jalan ini.

27/3/2013
Tadi masa on my way balik dari college, aku tiba tiba rindukan suasana and budaya kat SHAMS dulu. Budaya beri salam walaupun tak kenal. I just miss those moment. Rasa tenang sangat suasana tu. How I wish i could bring back budaya tu kat sini. Bila terserempak je bagi salam, tak kira usia. Baru lah rasa ukhuwwah tu kan? :)

Oh. Tadi lect physiology ada bagitau something yang aku rasa aku patut pegang sampai bila-bila. Beliau cakap, doctors should have these 3Cs.

Compassion.
Concern.
Commitment.

Bukan setakat dah rawat then simply run away. :)

25/3/2013

Kitorang buat surprise party untuk classmate. Sangat best and meriah. Kitorang buat dengan dak-dak perempuan first batch je, sebab rumah kitorang dekat dekat and masing masing memang rapat. So, kat bawah ni ada some pictures of..hmm bukan cake. Tapi stacks of donut, then letak candles banyak banyak. Hehe. Aku and veira main keyboard lagu happy birthday. Yang lain nyanyi sama sama. Happy birthday wan irdhina nadhira!

K till here then. Enjoyyyyyy ;)
Wassalam.

Miss Ribbon ^.^





No comments:

Post a Comment

Komeng jangan tak komeng. :)