Saturday, June 12, 2010

sweet night out :)

Salam 1 Blogger.

Malam tadi aku baru jea balik dari USIM. Buat apa? Hurmm..Hantar my cousin(Kak aNis) and my bro's ex-classmate balik USIM. Dorang tumpang solat Asar and Maghrib .Baru je balik dari kenduri.Aku dah mula merasai kehangatan campus life ni. Ececeh. Kemain lagi yea. My bro yang drive. Gi pun, orang memang suke jalan-jalan malam ni. (: Tapi kan, ada 1 incident yang menggeletek jiwaku. Haha. Seram pun ada. Hey, it's not a horror story okayy. Abang aku pegi lalu jalan dalam nak tembus jalan besar. And ada dua simpang. Lagi 1 simpang dah kena block, ade 2 kereta berhenti kat situ. My bro pun slow kan kereta. Aku nampak dalam 2 or 3 orang pakcik/abang/atuk berjalan menuju ke arah kami. Everyone dah start panick. Mereka pakai kopiah and jubah putih bagai. Looks like imam or tok kadi la.

One of them , looks like the youngest la kat c2 kot, handsome lak tu. Hehe. *iklan*

Yang the youngest tadi tu, tetibe jea ketuk tingkap kereta. My bro pun bukak la tingkap uh.

"Assalamualaikum. Ni nak pegi mana ni?Jalan ni tak boleh lalu" die tanya.
"Waalaikumsalam. oh yeke." lebih kurang camtu la abang aku jawab.
"Tapi ,jalan terus ni pun boleh. Jalan ni tak boleh lalu."
"Oh ok. Time kasih." Abang aku tutup tingkap.

And tetibe jea.."HuhhH!!!!!!" Kami berlima(irshad,aku,kak anis,kak ain,zaty) menghela nafas lega SERENTAK.hAhaAha.Kak Anis cakap, " Ingatkan Jabatan Agama mana tadi. Yela kita semua perempuan kecuali Ishad." Lebih kurang camtu la ayat dia. Really, aku pun fikir camtu jugak. Cuak gile. Nasib baik takde pape. OKeh. Perjalanan kami diteruskan. Abang aku tak pernah lalu jalan terus tu. First time la malam tadi. Gelap-gelita jalan tu. Pastu ade cam kabus-kabus sikit. Seram woo. Cam cite hantu. Time nak jalan tu my brother perlahankan kereta.

I said " Eh, gelaplah jalan tu. Takyah la lalu situ. Patah balik ah."

Kak Anis pun dah mula cuak. "A'ah Shad, bahaya lah.. Gelap sangat."

Abang aku pun dah mula takut. Sebab semua perempuan dalam kereta tu dah takut, tinggal dia sorang je laki. Mestilah die takut sekali. Haha. Nanti dia kena jadi hero pulak. :D

Abang aku cakap ," takpe, kat belakang ada kereta lain." Kami pun ,"oh okay okay." Lega. :)

Abang aku drive pak laju ehh time tu. Takut kena kejar something ke. Gagagaga.Then ada jalan selekoh kat depan, my bro still dengan constant acceleration. Kami pun ," IRSHAD!!" Kat depan tu ade tebing. Dia cam nak terjun je. Kitorang punye la cuak. Dah lah gelap gelita, 1 lampu pun takde. Lampu kereta jea la ade. Pape hal jadi nanti, sape nak bertanggungjawab? Huhu. Lebih kurang 30 secs la kitorang memekak, dalam erti kata len, 'membebel'. Eyhh, jeritan tadi tu, betul-betul cam drama melayu . Haha. :D

Sampai NILAI around 9 p.m.. 30mins jea dari Seremban. Kalau ter'rempit' siket, dalam 20 mins sampai la. Abang aku bawak kitorang gi Nilai 3, sebab still awal lagi. Gi Nilai 3 bukan nya shopping, tapi just having some window shopping. Cuz tak plan pun nak gi Nilai 3. So my bro pun pusing-pusing la kat NILAI 3 tu dalam 10 mins macamtu. Kak Anis and Kak Ain dah mula la discuss nak beli itu beli ini untuk bilik dorang. Best la, bilik hostel cam apartment. I like it! :))

"Eh, kat bilik kita takde rak kasut la."
"A'ah la. Langsir tu canti-cantik la. "
"Nanti ade pertandingan kan? Nak hias guna ape ek?"
"A'ah la. Eh kita ade barang-barang hiasan kan? Tak guna lagi."
"A'ah. Baju cantik-cantik la. "
"Ade jubah sekali."
"Nanti leh singgah lagi."

Itu lah yang aku curi-curi dengar perbualan Kak Anis and Kak Ain.Then, Kak Ain ajak gi makan sate. Dekat jea ngan hostel dorang. Sampai je restoran tu, Kak Anis shrieked, " Ramai nya dak USIM! Alamak~ " Aku pun terkejut. A'ah. Memang ramai pun. Jumpa lak student SHAMS . Kak Fae. Dia pun USIM gak. Dah tu kitorang pun enjoy makan sate kat situ. 9.30 pm sampai kat hostel dorang. Dah salam-salam, kak Anis told me," Jangan lupa ea Nurul. Akak tunggu.." Kak Anis tunggu aku masuk USIM next year. Fullamak. Aku? USIM? Yeah, dulu pernah teringin nak masuk USIM, lagi-lagi ada Mak Su kat situ. Tapi ,sejak kes Form 3 dulu, aku dah terus reject USIM. Kes pe? Cite la sikit..

Jeng jeng jeng.. *awan dengan bubble-bubble sekali yang menunjukkan flashback*

Kisah bermula time lawatan lepasan PMR ke USIM. Kat toilet ade lipas and serangga bagai. Sangat-sangat-sangat geli . Time keluar toilet, aku n azra baru perasan yang kat lantai ade banyak gile ulat-that-i-d0nt-know-what-kind-of-ulat-it-is..! Sangat banyak, and bergerak-gerak. Gelinya.! Merata-rata benda tu ada. And we name it as ulat bongok. Gabungan ulat bulu+ gonggok. Bu jadi Bo. Nggok jadi Ngok. Gabungkan, BoNgok. :P

Itulah kisah dia.*tersedar dari lamunan* Sejak tu, dah memang takknak jejak lagi USIM. Sampai sekarang. Tapi, .. nantilah orang fikir-fikir balik. Kak Anis cakap medic senang je na dapat kat USIM tu..Okkay . Akan dipertimbangkan. :)

At d same time, my bro promote lak UIA die. Aduhh. Masing-masing nak tarik aku masuk U dorang. Kelakar betul ar. "Ah, takde der UIA,UIA.." abang aku cakap kat Kak Anis. Kak Anis pun,"Ek ele.." Tu la keje dorang, masuk debate sure dua-dua menang. Haha.Okie la. Thank you so much KAK ANIS SOFEA and KAK AIN NADHIRAH cuz belanja sate. Next time leh belanja lagi ea! I'm having so much fun last night. Wish det we can go out again ! Together-gether. At night. Hehe. Siang-siang ta bley ke. Bole saje. :D

Kak Anis pun sempat menghulurkan hadiah kepada my bro. Happy Birthday! Today ari jadi my bro. Die dapat adiah laptop from my dad. Ughh. Jelous. x) Nway, hepy burfday n all the best to my bro, MUHAMMAD IRSHAD BIN SIDEK. Sate malam tadi tu, kire nye celebrate birthday die la tu. :))

alrite. Add maths project still ta wat lagik. So, till here then. TaA~ ^_^

No comments:

Post a Comment

Komeng jangan tak komeng. :)