Monday, February 28, 2011

RM2 bertukar jadi RM2000.

Assalamualaikum. Hello hello. Saya kembali berblogging ni! :D Sebenarnya ada 1 cirita benar yang nak di share kat sini. Tentang sedeqah. Berlaku kepada seseorang iaitu ayah kandung saya sendiri.

Pada suatu hari, ada orang cina perempuan tua minta sedekah kat ayah. Ayah kesian kat dia, maybe dia tak cukup duit nak celebrate hari raya cina(time tu beberapa hari before raya cina.) .Then.,ayah pun dengan niat yang ikhlas sedeqah lah dua ringgit Malaysia.

Lepas beberapa minit tu, ayah tetiba nak gi bank. Saje-saje nak check akaun bank. Tibe-tibe ade something happen yang membuatkan ayah aku terkejut gile. Dia terkejut tengok kat salah satu akaun bank dia ada dalam RM2000 lebeh. Padahal ayah dah keluarkan semua duit dalam akaun tu untuk renovate rumah. Memang surprising betull. Maybe ada kesilapan teknikal kot time transfer money ke ape ke. Tapi yang penting ayah tak tau pun yang dalam akaun tu ada duit or tak. Just saje-saje je nak check semua kad ATM nya.

Ayah cakap camni, "Sedeqah RM2, dapat balik RM2000."

Alhamdulillah. Pastu ayah terus belanja KFC guna duit tu. Kui3. Ayah pesan sedeqah kena ikhlas, jangan harap apape. Memang rezeki akan berganda if kita amalkan sedeqah. Cuma kita tak tau rezeqi dari aspek apa. Maybe wang, or kejayaan or makanan..

"Senyum Pun Sedeqah. :) "

lurvians.

4 comments:

  1. okeyh... ini memang ajaib....

    conclusion nyer... kalau kte wat sume bende... mesti kene ikhlas kan3.... insyaAllah sume baek2 nanti... =)

    ReplyDelete
  2. kalau kita ikhlas senyum kat 2 org, nnt 2000 org akan senyum kat kite. :)

    betul kan Dr? ^^

    ReplyDelete

Komeng jangan tak komeng. :)